2 października w naszej szkole świętowaliśmy X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.

Z powodu pandemii dzień ten wyglądał trochę inaczej niż w zeszłym roku.

Przebiegał on pod hasłem: „Młodzi sprawdzają ,czy starsi tabliczkę mnożenia znają.”

Test znajomości tabliczki mnożenia najpierw przechodzili nauczyciele losując przykład z magicznego kubka matematycznego. I wszyscy nauczyciele egzamin ten zdali pomyślnie. Gratulujemy!!:)

Następnie wszyscy uczniowie pisali krótki egzamin. Trwał on 3 minuty. Rolę egzaminatorów  pełnili uczniowie klas 4 i 6. Dzieci sprawdziły się w tej roli doskonale- wykonywały one swoją pracę skrupulatnie i rzetelnie. Każdy uczeń, który dobrze odpowiedział na pięć pytań związanych z tabliczką mnożenia otrzymywał certyfikat  eksperta i naklejkę.

Z każdej klasy zostało wytypowane po dwóch uczniów, którzy egzamin napisali najszybciej w klasie. Zakwalifikowali się oni do II ETAPU konkursu. Tam uczniowie mierzyli się już z trudniejszymi zagadkami związanymi z tabliczką mnożenia.

Wyniki II etapu ogłosimy w poniedziałek.

Zabawa z tabliczką mnożenia odbyła się też w klasach 3.

Tam uczniowie poznali grę „KABUM”, gdzie losowało się łyżeczkę z napisanymi  działaniami z tabliczki mnożenia lub słowem „kabum”. Poprawna odpowiedź nagradzana była słodkościami. Jednak wylosowanie łyżeczki ze słowem „kabum” dawało od razu nagrodę. Następnie uczniowie ustawiali wieżę z kubków z pytaniami z tabliczki mnożenia. Wszystkie zabawy budziły wiele emocji wśród dzieci.

Nauka tabliczki mnożenia to dla dzieci zwykle mordęga: nie dość, że trzeba wykuć na pamięć nudne działania matematyczne, to jeszcze potem trzeba je zdać na ocenę. Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia zamieniał ją w świetną zabawę, dzięki której tabliczka sama wchodziła do głowy. Nauka poprzez zabawę przynosi sukcesy w liczeniu.

Bardzo dziękuję wszystkim uczniom za zaangażowanie.

Koordynator projektu  Justyna Kuczyńska

W ramach kontynuacji tego święta – zapraszamy do konkursu z tabliczką mnożenia on- line.

Szczegóły już weekend na stronie szkoły. START 5. 10.2020